The Children (2008)



Min kompis Johanna dök idag upp med två semlor och en riktikgt bra brittisk rysare av Tom Shankland. Med alla ingredienser man vill ha. Man kurar ihop sig i fosterställning, ser till att man inte har fötterna på golvet, man skriker åt alla skådespelare som springer åt fel håll. Typ, Hur kan hon va så dum och springa däråt! Gå in igen! Akta dig! och så vidare. Johanna höll för ansiktet halva filmen, men jag är ju kille så jag måste ju härda ut.

Handlingen utspelar sig i ett hus på landet där två familjer har samlats för att fira en högtid. Efter ett tag börjar barnen uppföra sig konstigt, stirra otrevligt och få vredesutbrott. Som tillslut leder till regelrätta avrättningar av de vuxna. Tonårs flickan i den ena familjen gör största insatsen i den här filmen. Inga kända skådespelare, men det känns faktiskt skönt att slippa det ibland. Längesedan jag såg en så bra rysare. Se den!


Betyg 3

/>

Discshop 149 kr
CDON       99 kr

Kommentarer
Postat av: Elin

HEj :) Kul blogg du har. Riktigt bra listade skräckisar. Blev lite sugen på den där The children. verkar spännande.

2010-01-28 @ 00:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0