It´s Complicated (2009)


Min mamma var på besök hos mig i helgen och vi bestämde oss att gå på bio, min kompis Anna hängde också på. Vi bestämde oss för att gå på Meryl Streeps nya film It´s Complicated.
Jag var ensam kille under 30, dom flesta var kvinnor i medelåldern och dom män som var där, var säkrligen dit tvingade.

När filmen drog igång så tänkte jag, Åh nej! inte en till tillrättalagd amerikansk kärleks komedi. Men den växte och blev riktigt kul, har inte hört så mycket skratt i en biosalong på länge.

Filmen är gord av Nancy Meyers som gort The Holliday (som jag inte har sett). Meryl Streep är riktigt bra som vanligt, även Alec Baldwin och Steve Martin.



Meryl Streep spelar en medelålders fånskild kvinna som åker till NewYork för att gå på sonens student. Där möter hon sin x-man Alec Baldwin. Som gift om sig med en yngre kvinna och är inte så nöjd med sitt nya äktenskap. Han vill tillbaka till Streep igen.
Samtidigt uppvaktas hon av sin arkitekt Steve Martin. Detta blir en fars med många vändningar. Lite pinsamt ibland med 50 + are, som beter sig som tjejerna i Sex and the City. Men mycket roligt blir det! Speciellt när Streep röker hach eller scenen där en webcam spelar en stor roll.
John Krasinski gör också en riktigt bra roll som svärsonen.

Det är nog ingen killfilm, men ett litet leénde ska nog även värsta machokillen få. Annars är han en en riktig torris.
Se den och få ett gott skratt!


Betyg 3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0