Millers Crossing (1990)



För någon dag sedan såg jag och min vän Paula, Millers Crossing. Det var den enda av Bröderna Coens filmer som jag inte har sett. Den va riktigt bra! Actionfylld med många roliga scener och roliga rollfigurer.



Gangsterfilm som handlar om två rivaliserande gangster ätter. Den irländska klanen leds av Leo O´Bannon (Albert Finney) och den italienska leds av Johnny Caspar (Jon Polito). Caspar vill ha ihjäl Bernie Bernbaum (John Turturro) som lurat honnom, men Bernie är bror till Leos flickvän Verna Bernbaum (Marcia Gay Harden).
Mitt emellan står Tom Reagan (Gabriel Byrne) som försöker bevara freden men hamnar själv mitt i stridens hetta.
Steve Buscemi och Frances McDormand har små roller.


Verkligen sevärd, även för dom som inte gillar gangsterfilmer.

Ska snart skriva ett specialinlägg om bröderna Coen här på bloggen.

Betyg 4

>

Discshop    79kr
CDON        99kr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0