Fear and loathing in Las Vegas (1998)



Är en filmatisering av Hunter S.Tompsons självbiografiska bok Las Vegas: en grym resa till hjärtat av den amerikanska drömmen.
Handlar om journalisten Raul Duke (Johnny Depp) och hans kompis Dr. Gonzo (Benicio del Toro). Två losers som knarkar alla typer av droger dom kommer åt. Och får väldiga hallucinationer som förvränger deras värld och verklighet. Dom åker genom öknen mot Las Vegas, vi får följ med på alla deras upptåg och lära känna många olika karaktärer på deras väg.



Den här filmen går intte att beskriva, den måste ses. När du sett klart filmen så känner du dig hög! Filmen är både rolig och sorglig på samma gång.
Många bra skådespelare i birollerna Tobey Maguire, Ellen Barkin, Gary Busey, Christina Ricci, Cameron Diaz och Lyle Lovett.

/>

Betyg 3


Discshop   59kr
CDON       Har den inte


Kommentarer
Postat av: Ida

OH! Det där är ju typ en av världens bästa filmer! : )



Ang. fika, jag är ju så sjukt socialt handikappad så jag vet inte om jag VÅGAR gå och fika med folk som jag inte känner sedan barnsben. Typ. Skittöntigt, I know! Kan hjälpa dig över internet om du vill men det är klart det är lättast om man lixom.. kan konversera samtidigt.. (msn funkar ju också! ^^) Dra iväg ett mail med idéer / bilder till mig så kan jag hjälpa dig? Eller har du något annat förslag? Tvångsfika? ^^



Kram från tönt-Ida : D

2010-02-07 @ 19:22:13
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Ida

(alltså jag ÄR inte helt omöjligt fastän det kan framstå som det ibland...)

2010-02-07 @ 19:22:56
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Ida

(alltså jag ÄR inte helt omöjlig fastän det kan framstå som det ibland...)

2010-02-07 @ 19:22:58
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0